Analizę nowego bolidu należy zacząć od samego początku, czyli od przedniego spojlera. Widać, jakby zmieniła się wysokość nosa nowej konstrukcji. W porównaniu do poprzedniego bolidu nos umieszczony jest wyżej, co daje złudzenie "potężniejszej" konstrukcji. Na przednim spojlerze układ tzw. "lotek" został niezmienny lub w niewielkim stopniu został edytowany. Wloty powietrza do chłodnic zostały w stosunku do poprzedniego bolidu edytowane. Wcześniejsze szerokie wloty tworzyły konstrukcję bardziej rozpiętą. Nowe wloty
powietrza do chłodnicy tworzą całą konstrukcję zgrabniejszą. Sekcje boczne bolidu także zostały nieco zwężone. Układ wydechowy jest także kopią tego, który w poprzednim sezonie stosował zespół Red Bull Racing. To już druga konstrukcja, po Lotusie, wykorzystująca ten układ wydechowy. Czy podobnie będą miały inne zespoły?
Także tylny spojler jest uderzająco podobny do tego z konstrukcji E21. Ogólnie rzecz biorąc zespoły wykorzystują te same patenty. Walka może być w tym sezonie bardzo zacięta. Choć nie znamy jeszcze dokładnych osiągów poszczególnych bolidów to ze zdjęć wyglądają one na prawdę szybko.
MP4-28 to istna ewolucja poprzedniej konstrukcji. Jest to dobry przykład typowego McLarena z poprzednich sezonów. Małe zmiany kosmetyczne wprowadzone przez zespół są głównym "motywem" ich pracy. Już jutro poznamy konstrukcje Ferrari i Force India. Najbardziej ciekawi mnie nowy bolid Ferrari ;)
Rzut oka na bolid od tyłu |
Teraz z kokpitu |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz