Cztery sesje testowe przebiegły pod znakiem wygranych innych kierowców. Jedyny zespół, który zgarnął dublet podczas testów to Mercedes GP, który z pomocą Rosberga wygrał pierwsze testy i z pomocą Hamiltona zamknął cały pierwszy epizod wygraną w czwartej sesji testowej. Ku dużemu zdziwieniu najlepszy czas podczas czterech dni, a właściwie trzech bo czwarty to deszcz, wykręcił Sergio Perez z McLarena. Choć zostawał on spisywany na straty to udało mu się wykręcić najlepszy czas testów. Oczywiście podczas testów nie należy zbytnio patrzeć na czasy, gdyż zespoły testują, symulują wyścigi itp. ale takie osiągnięcie Sergio pokazuje go w zupełnie innym świetle aniżeli przed rozpoczęciem testów. Niewiele gorszy czas od Pereza w trzeciej sesji testowej miał Fernando Alonso, dla którego wtorek był pierwszym dniem za kierownicą nowego F138. Hiszpan pokonał trzy dni testowe, notując najlepszy rezultat w swojej ostatniej sesji. Red Bull bardzo pracowicie wypadł podczas tych pierwszych testów na Montmelo. W tym zespole raczej Mark Webber miał za zadanie testować symulację wyścigów, gdyż jego wyniki osiągane w trzecich testach były dalekie od osiągów Vettela z pierwszej i drugiej sesji testowej. Jednakże co do Red Bulla to obawiam się, że ten bolid może być w stanie zapewnić Vettelowi obronę tytułu mistrzowskiego. Choć ekipa z Milton Keynes nie wygrała jeszcze żadnej sesji testowej w tym roku to są oni bardzo konkurencyjni nawet wtedy, gdy bolid nie jest do końca idealny. Nawet jakby RB9 miało być wolniejsze od innych to Neway na pewno coś wymyśli.
Ciekawa sytuacja dzieje się także w tyle stawki. W suchych sesjach(bo mokrych nie ma zbytnio co analizować, gdyż tam na wynik wpływa los w głównej mierze) Marussia była regularnie szybsza od Caterhama i to o co najmniej pół sekundy. Teraz ciekawe tylko czy to będzie zmiana miejsc na koniec sezonu? Czyżby to Marussia zbudowała szybszą konstrukcję? Na pewno w nowym sezonie dojdzie do ciekawej walki między tym zespołem o dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Teraz teoretycznie te dwa zespoły mają łatwiej, gdyż w walce nie startuje zespół HRT. Teoretycznie łatwiej, praktycznie nic się nie zmienia bo i tak HRT nie było w stanie nawiązać nawet walki z tymi zespołami, choć kilkukrotnie udawało im się wyprzedzić Caterhama czy Marussię.
Ciekawe, że w zespole Marussi w testach ominięty został Luiz Razia. Czyżby zespół faworyzował Chiltona? Ciekawe, może o nim normalnie zapomnieli? Albo i taktyka. Pewnie teraz Razia pojeździ cztery dni.
No testy były na pewno ciekawe. Pirelli znowu przedstawiło wyniki ws. opon. Znajdziecie je poniżej. Zapraszam do komentowania na bieżąco nowych wpisów.
Całkowita liczba zestawów opon przywiezionych do Barcelony: 385, co daje 1628 opon,
z czego:
- super-miękkich opon: 24 zestawy
- miękkich opon: 87 zestawów
- średnich opon: 132 zestawy
- twardych opon: 97 zestawów
- przejściowych opon 40 zestawów
- deszczowych opon: 27 zestawów
Całkowita liczba wykorzystanych zestawów opon: 303,
z czego:
- super-miękkich opon: 5 zestawów
- miękkich opon: 53 zestawy
- średnich opon: 127 zestawów
- twardych opon: 84 zestawy
- przejściowych opon: 24 zestawy
- deszczowych opon: 10 zestawów
Najdłuższe przejazdy:
24 okrążenia na twardej mieszance
36 okrążeń na średniej mieszance
31 okrążeń na miękkiej mieszance
16 okrążeń na super-miękkiej mieszance
29 okrążeń na przejściowej mieszance
22 okrążenia na deszczowej mieszance
Najwyższa/najniższa temperatura zewnętrzna w trakcie czterech dni: 20 stopni Celsjusza (Dzień 2)/ 7 stopni Celsjusza (Dzień 4)
Najwyższa/najniższa temperatura toru w trakcie czterech dni: 26 stopni Celsjusza (Dzień 2)/6 stopni Celsjusza (Dzień 4)
Czasy z testów:
Dzień 1
1. Rosberg, Mercedes - 1:22,616 - średnia nowa
2. Raikkonen, Lotus - 1:22,623 - średnia nowa
3. Alonso, Ferrari - 1:22,952 – średnia nowa
Dzień 2
1. Perez, McLaren - 1:21,848 - miękka nowa
2. Vettel, Red Bull - 1:22,197 - miękka nowa
3. Raikkonen, Lotus - 1:22,697 - średnia nowa
Dzień 3
1. Alonso, Ferrari - 1’21’’875 - miękka nowa
2. Hulkenberg, Sauber - 1’22’160 – miękka nowa
3. Grosjean, Lotus - 1’22’188 – miękka nowa
Dzień 4
1. Hamilton, Mercedes - 1:23,282 - średnia nowa
2. Button, McLaren - 1:23,633 – średnia nowa
3. Vergne, Toro Rosso - 1:24,071 – miękka nowa
Całkowita liczba zestawów opon przywiezionych do Barcelony: 385, co daje 1628 opon,
z czego:
- super-miękkich opon: 24 zestawy
- miękkich opon: 87 zestawów
- średnich opon: 132 zestawy
- twardych opon: 97 zestawów
- przejściowych opon 40 zestawów
- deszczowych opon: 27 zestawów
Całkowita liczba wykorzystanych zestawów opon: 303,
z czego:
- super-miękkich opon: 5 zestawów
- miękkich opon: 53 zestawy
- średnich opon: 127 zestawów
- twardych opon: 84 zestawy
- przejściowych opon: 24 zestawy
- deszczowych opon: 10 zestawów
Najdłuższe przejazdy:
24 okrążenia na twardej mieszance
36 okrążeń na średniej mieszance
31 okrążeń na miękkiej mieszance
16 okrążeń na super-miękkiej mieszance
29 okrążeń na przejściowej mieszance
22 okrążenia na deszczowej mieszance
Najwyższa/najniższa temperatura zewnętrzna w trakcie czterech dni: 20 stopni Celsjusza (Dzień 2)/ 7 stopni Celsjusza (Dzień 4)
Najwyższa/najniższa temperatura toru w trakcie czterech dni: 26 stopni Celsjusza (Dzień 2)/6 stopni Celsjusza (Dzień 4)
Czasy z testów:
Dzień 1
1. Rosberg, Mercedes - 1:22,616 - średnia nowa
2. Raikkonen, Lotus - 1:22,623 - średnia nowa
3. Alonso, Ferrari - 1:22,952 – średnia nowa
Dzień 2
1. Perez, McLaren - 1:21,848 - miękka nowa
2. Vettel, Red Bull - 1:22,197 - miękka nowa
3. Raikkonen, Lotus - 1:22,697 - średnia nowa
Dzień 3
1. Alonso, Ferrari - 1’21’’875 - miękka nowa
2. Hulkenberg, Sauber - 1’22’160 – miękka nowa
3. Grosjean, Lotus - 1’22’188 – miękka nowa
Dzień 4
1. Hamilton, Mercedes - 1:23,282 - średnia nowa
2. Button, McLaren - 1:23,633 – średnia nowa
3. Vergne, Toro Rosso - 1:24,071 – miękka nowa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz